miércoles, 22 de febrero de 2012

Neutraltasuna eta objetibotasunarekin ezbaian

Kaixo Kaixo blog honen jarraitzaile guztioi.


Magina egun pasa dira blogan azken aldiz idatzi nuenetik. bada garaia berriro ere bizitasun pixka bat emateko. Gaurko egunean bi kontzepturekin natorkizue. Neutraltasuna eta objetibotasuna.  Denok dakigu eskolan eguneroko bizitzako zenbait egoeren aurrean agertzen garela eta horiei irtenbidea ematen jakin behar diegula, edukiak ikasteaz gain. Eguneroko bizitza horretan, pertsona bakoitzak kultura bat, ideologia bat, ohitura eta jarrera batzuk transmititzen ditu, baita irakasleak ere, eta horiek ezberdinak izan daitezke besteekiko.

Bi galdera planteatu zaizkigu. Batek honako hau dio. Zein ezberdintasun dago neutraltasunaren eta objetibotasunaren artean?. Galdera honi erantzuteko lehendabizi nik kontzeptu horien inguruan dudana azalduko dut, eta ondoren hiztegi batera joko dut. 

Neutraltasuna:  Jarrera, egoera, ideologi... aurrean baiezko eta ezezko edo aldeko eta kontrako posturarik ez edukitzea izango litzateke. Iritzirik ez edukitzea. Berdin izatea. Adibide bezala futbol partidu bateko epaile jarriko nuke. Ez du iritzirik, bere lana ondo egitera mugatzen da. Interneten definizioa bilatu ezkero honako hau da emaitza: 
§  Bitartekaritzan, neutraltasuna gatazkan nahiz eztabaidan dauden aldeen iritziak eta jokabideak modu objektiboan baloratzea da, aurrez inoren aldeko jarrerarik gabe;
§  Nazioarteko harremanetan, neutraltasuna, herrialdeen arteko gatazketan, horietan parte hartzea ukatzen duen jarrera da;

Objetibotasuna: Nire ustetan, objetibotasuna, gertakari baten aurrean zure postura ez azaltzean datza, nahiz eta zuk iritzi bat eduki. Etikoki jokatzea. Ondo dagoena txarto dagoenetik bereiziz. Adibide bezala jarri nahiko nuke bi ume ikastetxe batean borrokan asten direneko egoera. Irakasleak ezin du baten alde edo bestearen alde egin, baino bere kontzientziaren barnean badauka baten aldeko pentsamendua. Bere iritzia dauka, eta berak objetibotasunez jokatzen du.
Internetek honako hau dio: Objektuak balorazio, subjektibitate eta gauza pertsonalik gabe azaltzea,  ekintzetan eta logikan oinarrituz.

Beraz, bi kontzeptuen harteko ezberdintasuna iritzia izatean edo ez izatean datza.

Bestea galderak aldiz horrela dio: Irakaskuntzan neutralak izan gaitezke? 

Iruditzen zait, ezin garela neutralak izan, objetiboak baizik. beti eduki behar dugu iritzi bat edo beste, batez ere, irakasleen aurrean ireki behar baldin baduzu, eta beraiek eskatzen badizute. Neutraltasuna, pasotismoaren isla dela iruditzen zait. Gainera iritzi bat edukitzea oso gauza aberasgarria da, iritzi hori adierazteko modua izaten da askotan arriskutsua. Beraz,k gai batzuen inguruan objetiboa izan behar da, zenbait ume erasotuak sentitu daitezke eta. 
Bestalde, aipatu nahiko nuke, subjetiboa ere izan beharko litzatekeela irakaskuntzan, batez ere, norbanakoaren esperientziak gauzak hobetzen laguntzen bait dute. 

Zein iritzi duzue honi buruz? Zein dira aurkitu dituzuen definizioak?

Eta hori da dena gaurkoz. Laister itzuliko naiz.

ONdo PasA TomMAsaaaa

No hay comentarios:

Publicar un comentario